سه‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون عملیات سپاه بیت‌المقدس کردستان با اشاره به تلاش همه جانبه نیروهای سپاه و هماهنگی و تعامل حداکثری دستگاه‌های امنیتی و انتظامی استان از متلاشی شدن یک گروه جدید تروریستی در سنندج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ابراهیم حسینی در نخستین جلسه شورای اداری استان کردستان در سال 90 اظهار داشت: طی عملیاتی منسجم و با استفاده از اطلاعات نیروهای بسیجی روز دوشنبه در یکی از روستاهای مخروبه سنندج گروه تروریستی سلفی دستگیر و دو نفر از اعضای این گروه به هلاکت رسیدند.

وی افزود: آمریکایی‌ها سال‌هاست که در کنار مرزهای ما ساکت ننشسته‌اند و هر روز با ترفندی به سوی تحقق اهداف شوم خویش گام برمی‌دارند.

حسینی خاطرنشان کرد: یک زمان در کردستان گروهک‌های همچون کومله و دموکرات وجود داشتند که با پشتیبانی آمریکا دست به حملات تروریستی و جنایت‌های مختلف می‌زدند که با فضل الهی و توانمندی نیروهای نظامی و رزمندگان سپاه و با تکیه بر تجربیات فرماندهانی همچون شهید کاظمی آنان را تا عمق 100 کیلومتری عراق راندند و اثری از آنان در این استان مرزی باقی نگذاشتند.

معاون عملیات سپاه بیت‌المقدس کردستان تصریح کرد: در چند سال اخیر نیز گروهک پژاک با حمایت استکبار جهانی به ویژه آمریکا‌یی‌ها پرورش یافته اما با وحدت رویه بین نیروهای امنیتی و نظامی استان این گروهک آنچنان ضربه بزرگی خورده ‌است که دیگر توانایی اخلال در امنیت مناطق مرزی را ندارد.

حسینی افزود: در حال حاضر استکبار جهانی با استفاده از رویکرد فرهنگی و اعتقادی گروه‌های منحرفی را با نام سلفیت و توحیدی آموزش داده و با حمایت و سازماندهی یک سری افراد فریب‌خورده دراین گروه‌ها قصد از بین‌بردن امنیت این استان را دارد که این گروه‌ها به دلیل ضعف و عدم توان نظامی در طرح عملیات سپاه جایگاهی ندارند.

وی ادامه داد: این گروه‌های سلفی در بین مردم ولایت‌مدار کردستان هیچ جایگاهی نداشته و همواره مردم شریف این استان به ویژه علمای دینی بر بی‌دینی آنان تاکید کرده‌اند و مؤید این مهم مطالب عالمانه امام جمعه موقت سنندج و امامان جمعه شهرستان‌های مختلف استان در نمازهای جمعه است که با روشنگری‌های خویش مردم مسلمان کردستان را با گروه‌های تروریستی و اهداف شومشان آشنا می‌کنند.

 

کد خبر 131473
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز